tisdag 15 mars 2011

Vår i luften och nya utmaningar

Får SMS av Sonen som fått vårkänslor där han är, 33 mil söderut.
Pratar med Mamma och Pappa som precis kommit fram till Spanien. Ingen snö. Med kortärmad står Mamma och planterar blommor på takterassen.
Jag får trösta mig med att stora vägen jag springer på är fri från snö i alla fall. Och att det är ljust mycket längre på kvällen nu. Det finns hopp. Det kommer att bli sommar i år. Igen.

Idag har jag fått erbjudande om ett nytt spännande projekt på jobbet. Jag har tackat ja vilket innebär att mina ordinarie sysslor kan bli gjorda av en vikarie till mig om projektet visar sig att vara mer än den halvtid som det var tänkt från början. Projektet startat snart och varar fram till Oktober. Jag är taggad.

Fick mail igår från löparklubben där "någon" lovat att springa naken på Påskruset om det blir fler än 10 på träningen. Det dinglar i skogen...Tyvärr fick jag nyss nytt meddelande att de bara var 4 st så nakenchocken blir inte av. Tyvärr. Om vi inte triggar igång en ny utmaning förstås...Saknar måndag kl 6-klubben och måste åka hem någon måndag så jag kan vara med dem igen!

Inga kommentarer: