lördag 3 april 2010

Långpass på Långfredag

Som traditionen bjuder: Långfredag = Långpass!
Vi firade påsk hos Svärfar med Fru och blev bjudna på jättegod påskmat på ett mysigt ställe vid en sjö mitt i de djupa Värmlandsskogarna. Kidsen ska vara kvar och kommer hem med bussen på tisdag vilket innebär att jag och Krögaren har 3 lediga dagar framför oss.
På väg hem slängde Krögaren ut mig 26 km hemifrån. Kid 1 hade laddat ner ny musik på MP3:n så det gick lätt som en plätt. Trodde att det skulle ta 2,5 timmar men efter prick 2 timmar stod jag hemma vid mitt hus. Mycket lättare än förra året samma tur. Vinterns trägna grundträning måste ha givit resultat. Nog var jag stel i benen men inte så farligt. Hej - vad lätt och vad skönt det var! Nu måste jag ta några 3-timmarspass framöver och lära mig äta under passet inför Marathon.
Drack säkert 3 liter vatten på kvällen. Krögaren hade med sig Pasta Carbonara och det avnjöts med ett glas gott rött vin.

Inga kommentarer: