onsdag 9 december 2009

Utombordaren


Vår kommun är med i toppskiktet bland de som har Sveriges bästa grundskola. Det förstår jag. Jag blir alldeles rörd när jag tänker på all hjälp vi fått från vår kommun i alla år. När jag reflekterar över måndagens föreläsning och konstaterar att mitt barn bara har kvar ”drag” av sin diagnos, så förstår jag att det är tack vare den otroligt proffisionella personal som har planerat och snitslat banan för hela min sons barndom. Och mycket, MYCKET, tack vare Utombordaren som vi kallar henne. Från förskolan ända upp till 6:e klass har Utombordaren grundlagt hela mitt barns liv. Idag är han en lugn, stabil, trygg och självsäker ung man med mycket gott självförtroende och världens goaste kille. Han har inte alls kvar mycket av de problem som hans diagnos kan medföra. Utombordaren – det borde finnas fler som du!

Hoppas du läser det här och känner igen dig – Du har för alltid en plats i mitt hjärta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Henrietta !
De orden värmde verkligen en gråmulen dag som denna. Ni har också en speciell plats i mitt hjärta hela familjen, men störst plats har kid 1 så klart.

"Utombordaren"

Anonym sa...

Blir alldeles rörd när jag läser om Utombordaren. Världens bästa Utombordare med ett hjärta av guld!
Så härligt att det går bra för Kid 1, som har en speciell plats i mitt hjärta också. Så många härliga minnen och så mycket roligt vi haft tillsammans.
/Åsa

Henrietta sa...

Åh, nu blir jag jätteglad när jag ser att Ni läser bloggen! Ha det så bra båda två och ta hand om Er!