söndag 6 september 2009

Spring i benen






Lite regn hindrade mig inte från att cykla ner till sportfältet och springa Kyrkspringet 8 km. Tid 35:11. Placering 2:a i damklassen. Nöjd med tanke på att jag ska gå ner i vikt och just nu är alldeles för tung för att springa fort. Fick en fin tröja i pris. Krögaren hejade på flera ställen runt banan. Kul!

Firade Tvillingarnas kommande 37-årsdag med middag hos Mamma och Pappa. Jag hade beställt en nostalgi-80tals-rätt: Smördegsinbakad fläskfilé med svampsås och hasselbackspotatis. Lika gott som när jag åt det för 20 år sen. Chockladpudding (!) till efterrätt gjorde att vi låg raklånga och stånkade i soffan efteråt. Men det var värt varenda kalori!

Kidsen hade teater för oss senare. Kid 1 åkte till Dennis. Krögaren hade 80-talsafton på nattklubben.

2 kommentarer:

Marica sa...

Hallojsan!
Är DU för tung? Hur ska du göra för att gå ner i vikt? Jag tycker att du sprang super snabbt ju ;0)

Henrietta sa...

När man vet hur lätt man springer när man är lättare så har jag bestämt att så får det bli. Tror på att gå ner till min idealvikt nu en gång för alla för det blir svårare och svårare för varje år. Jobbigt att lägga ner energi på att alltid tänka att man ska gå ner några kilon. Så nu är det 100% som gäller: Mera träning - mindre mat. Man har själv gjort val som gjort att man gått upp i vikt - Nu får man ta tjuren vid hornen och göra rätt val för att ta bort dem igen. Långpass är en effektiv metod! Man får tänka lite moget och fråga sig vad det är man vill.