lördag 19 september 2009

Långpass på menyn

Det blev grillad kyckling, revbensspjäll och färdig potatisgratäng till gårdagens middag. Fredagsmiddag ska gå fort när man är trött efter en arbetsvecka. Krögaren nyser, snörvlar och hostar så honom vill jag inte pussa. Nu.

Sitter här Lördag morgon. Nollan ute. Ser ut att bli en fin klar höstdag. Har skrivit ut nytt recept på kålpudding. Har förlagt det gamla någonstans. Löjligt enkelt - men ändå - vill ha receptet som trygghet ;=).

Morgontidningen säger att Sambon till Linda Chen är misstänkt för mord. "Vad var det jag sa", säger jag. Huvvaligen. Mördaren är alltid närmare än man tror.

Stora kaffekoppen. Morgontidning. Låååångpass väntar. Ska bli härligt! Kommer nog hem lagom innan övriga familjemedlemmar vaknar. Eller när Mozart kommer hem från nattens jakt.

Ha en trevlig Lördag!

3 kommentarer:

Marica sa...

Åhh vad du hinner med mycket träning, jag suckar av avund.

Anonym sa...

Vad blev det för runda? Vädret var perfekt för långpass idag! Jag ska ta en tur snart, jag med./Fröken

Henrietta sa...

Ja, är man morgonpigg som jag hinner man med förvånansvärt mycket träning. Men å andra sidan börjar jag bli tröttare och tröttare nu när klockan bara är 19:00...

Fröken, det blev västsidan upp i skogen ca 9 km och hemåt längs älven. Provade nya stigar - ville bums springa längs älven hela vägen. Det gick inte så bra hela tiden så jag ramlade, hoppade över en stor bäck, blev blöt, blev lerig och sprang i oländig terräng - men för det mesta var det bra och det blev ett härligt långpass i strålande väder! Ja, du vet ju...du e ju oxå löpare..hur ska vi kunna förklara vår extas för icke-löpare?