måndag 31 augusti 2009

Dagen i siffror


1 morgontidning. 1 kaffekopp. 2 måndagströtta barn. 1 hungrig katt. 50 flextimmar kvar. 2 jobbmöten. 1 glädjande besked. 420 kalorier i lunchlådan från Findus. 26 minuter lunchrast. 1 kaffekopp igen. 1 äpple. 3 sms. 8 timmars arbetsdag. 1 besök med kid 2 på hudkliniken. 567 kronor till dagens 3 matkassar. 20 minuter på löpbandet blev 4 km. 55 minuters funktionell träning. 1 dusch. 1 nudelsoppa. 1 föräldramöte med information om 1 st klassresa till Stockholm nästa vecka. 1 kvällsfika. 1 kvällstidning. 1 till avsnitt i spanskaboken. 5 veckor kvar till semester. 2 underbara kids. 1 lika underbar man. 1 tvättmaskin. 1 helt ordinär måndag till ända. God natt - where ever you are.

2 kommentarer:

Marica sa...

Går du spanska kurs eller läser du själv? Jag har gått kurs men funderar nu på att läsa själv och hoppa kursen. Det finns ju så lite tid. Vilken bok har du ?

Henrietta sa...

Började med min mamma för många år sen. Jag hoppade av eftersom jag tyckte att jag inte hade tid. Nu har mamma blivit jätteduktig! Har lånat hennes böcker "Fiesta" med övnings-CD. Har kommit till 2:a kapitlet....Men jag SKA bli duktig på spanska...även om det kommer ta många år...Problemet när man ska läsa själv är ju att verkligen ta sig tid och göra det...Det är ju bättre att gå kurs med tanke på det. Så vi får se - kanske börjar jag kurs igen så småningom.
Mycket roligare att kunna prata med spanjorerna - och man brukar få bättre hjälp om man pratar deras språk.