söndag 21 juni 2009

Oanvändna mockahandskar

Var ner till Travaren och TRODDE att jag skulle mocka - men ack, ack, ack. Se, de hade redan någon gjort!! NÅGON som hade kunnat slippa det och som var i Rättvik (Eller var det Felvik...;=) Henrietta blev grön av avund och ARG på Travaren! En enda (1) liten gång i veckan kan väl JAG få...JAG VILL, JAG VILL!! Fick nu nöja mej med endast höpackning, nytt vatten och sopning. Sen tog jag i och för sig en underbar sommarpromenad i omgivningarna istället. Och kände mig lycklig över att vi kan åka till ett sånt ställe och bara vara. Det är vårat lilla hemliga lyckoställe. När man går där på skogsstigen, grusvägen eller ängen blir man lycklig. Lycklig över att bo så nära naturen. Andas frisk luft. Njuta av tystnaden. Ladda batterierna.
Så, även om jag inte fick mocka, så blev jag glad ändå! Och förkylningen sitter ju i så okej då...låt gå för den här gången...

2 kommentarer:

Travaren sa...

Va rolig du är!! :-) Du får mocka nästa gång. Och bara att du sopat lite så gör de sååå mycket! tack tack tack1

Henrietta sa...

Tack snälla Travaren! Och blev det några Rätt i viken då? Resultat alltså...