fredag 30 januari 2009

Bättre sent än aldrig

Äntligen blev den av – Fotvården!
Presentkortet från min födelsedag i September har legat och tittat på mig länge och när jag sen äntligen beställde tid fick jag vänta ytterligare två månader.
Gick ut från Bettan med silkeslena fötter och känslan av att gå på moln.
För att vara gamla löparfötter så fick jag med beröm godkänt.
Oj - varför gör man det inte mer ofta!

Då Kid 2 ska hopptävla på lördag kände jag trycket att åka ner och träna. Jag sprang i hälsans tecken med pannlampa bredvid Kid 2 på hästen…
Kid 2 ringde Travaren och lovade att ta in hästarna. Således skulle 3 mindre och 2 (mycket större!) hästar in i sina boxar för kvällen. Yttertäcket av och pyamastäcket på. Bara DET jobbet innebär en halvtimme varje morgon och kväll. Nej, jag vill inte ha egen häst. Svettig efter min springtur fortsatte jag att frysa långt efter duschen. Brrrr….

Nu har vår kommun äntligen beslutat att höstlovet alias älglovet ska vara kvar vecka 42.
Det fick mig utsökt att tänka på ”leta-billiga-flygresor-på-nätet”…

Must dash – vi ska leta XXXL-tisha till Kid 2:s klasskompis.
Han har blivit hip-hopare. Party fredag kl 18…

Inga kommentarer: